metropolitan. . .

Ez dakigulako baina jakin nahi dugulako Ez dugulako probatu baina probatu nahi dugulako Ez dugulako ikasi baina ikasi nahi dugulako Donostialdeko gazte literaturzaleen blog bohemio, paristar, idealista, erromantiko, fantasioso eta eroa.

lundi, mars 06, 2006

El viento en los tilos

Caminaba pensativo, con la mente ocupada, bajo la sombra que cornisas y balcones proyectaban sobre la acera. Un sol justiciero ahogaba la ciudad y la característica luz estival me obligaba a fruncir el ceño, cargándome la cabeza. Pero el ocaso se acercaba y la gente comenzaba a salir, para disfrutar de un agradable paseo vespertino, pues el plomizo viento sur empezaba a extinguirse, refrescando el ambiente. Entonces, así, de repente, una pícara racha de viento agitó las frondosas copas de los árboles y seguidamente, acompañada del alboroto y algarabía de los chirringuillos, llegó a mi una suave y envolvente brisa dorada, teñida del meloso y embriagador olor de los tilos en flor. Me estremecí de sien a sien. Y esa misma brisa, convertida ola en mi interior, sacudió levemente mis pensamientos, desplazando las mundanas y perentorias preocupaciones en pos de recuerdos de mi niñez, arraigados en lo más hondo de mi ser y perdidos en la nebulosa de la memoria.

Me encontré de nuevo en Nerja, rodeado de casas careadas, subiéndome por los azulejados arquitrabes de una fuente mozárabe, intentando salvar la altura de un gran muro y poder así responder al murmullo de la fuentes charlatanas, observar las formas y colores de las exuberantes aves que al atardecer cantaban, descubrir las flores que tan deliciosos y gozosos perfumes emanaban, conocer el principio del fin de las cimbreantes palmeras y desafiantes cipreses que hacia el cielo escapaban y escudriñar las historias de príncipes y odaliscas que el palacio del Marqués de Maro guardaba. Volví a escuchar entonces la preocupada voz de mi madre, llamándome desde un banco, sentada junto a mi padre frente al mar, en el paseo que coronaba el acantilado. Escuchando felices, atentos y fascinados mis fidedignas y verídicas descripciones e historias de las fuentes que no llegué a sentir, sobre las aves de mil plumajes que no había visto, acerca de las flores maravillosas y raíces poderosas que no conocía y los cuentos de las mil una noches que nunca llegue a escuchar, mientras la brisa juguetona blandía al aire nuestros cabellos y las ranas croaban a la luna. Fue así como volví a entrar en aquel fabuloso y selvático vergel, mi paraíso recobrado, donde para tener solo hay que querer y para ver bastan los ojos del alma. Y exento del mundo resguardado en un remanso de paz, acompañado por la eterna imagen de mis padres y recuperada ya toda mi inocencia perdida, me di cuenta de que seguía siendo un niño, pero envuelto de historia.

21 Comments:

Blogger MAGABILA said...

Hona hemen Mr. Sagardoren testu bat.

Gure klaseko literatoetako bat, Proust-en testuen azterketetan inspiratutako testua da honako hau.

Esango didazue. Bitartean...

...txoootx!

7:24 PM  
Anonymous Anonyme said...

emm "los ojos del alma " horrek Platon gogorarazten dit , eta ez daukat ezer bere aurka baina bai harek esaten zuenari . Gezurtero hutsa da filosofo hori (gezurrak esaten eta asmatzen bait zituen ). Horregatik aipamen hori kenduko/aldatuko nuke.

7:49 PM  
Anonymous Anonyme said...

Me parece precipitado un juicio así sobre Platón.
Es verdad que construyó una mentira, pero hay que entender el contexto, la necesidad de (ante el extremo individualismo que de su ciudad se apoderaba destruyéndola)afirmar la existencia de valores firmes e inmutables.
Por otra parte, hay también cosas que hacen dudar de la interpretación clásica que de Platón se ha hecho, por ejemplo el hecho de que sus seguidores fueran escépticos.

8:17 PM  
Anonymous Anonyme said...

Testuinguraketa bikaina !! Ekaineko selektibitatean 10 izanen duzu .
Zorionak!
Angel kontentu jarriko zaigu !!
Gora zu !
Ala ere etzenuke aldatuko ?

8:20 PM  
Anonymous Anonyme said...

zer aldatu?

8:24 PM  
Anonymous Anonyme said...

aaaah...aipamena. ez, ez dut uste... ortografia akatsen bat kenduta, testua gustatu zaidala esango nuke...

8:26 PM  
Anonymous Anonyme said...

ok

8:30 PM  
Anonymous Anonyme said...

jaja ortografi akatsak !

8:31 PM  
Blogger Txitxingorri said...

Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.

9:14 PM  
Blogger Txitxingorri said...

Quiero salvar al mundo y no salvo mi vida,
quiero cambiarlo todo y no me cambio yo
quiero salir corriendo,pero todas mis fuerzas
se quedan escondidas debajo del buró.


Quiero matar mi alma y sé que es imposible,
quiero rasgar en tiras la carne de mi cuerpo
pues este de impotencia se ha vuelto insensible;
y la sangre que tenía se ha secado con el tiempo.

Quiero llenar por siempre este eterno vacío
quiero sentir calor aunque sea en el estío;
mi alma congelada,a éste no le da acceso,
Por qué no reacciono ni al sentir un tierno beso?

¿No sería mejor esperar a la muerte,
que seguir vivo así y sentirme inerte?
porque el rencor que abrigo,es casi como un vicio
que me lleva día a día al final del precipicio.

9:41 PM  
Anonymous Anonyme said...

Nola borratzen da idatziriko komentario bat? Kuriosidadez.

9:48 PM  
Anonymous Anonyme said...

Angel?? mmmmmm interesgarria ;).
gaur gure euskerako irakasleak zera esan digu:
Idazle ona elkarrizketak modu ezberdinean idazten dituena da. 70 urteko batek ez du 17 urteko batek bezela hitz egingo, ezta?

( Aipamena, besterik ez. Oaintxe gogoratu naz, eta hori esatean blog honetaz gogoratu naz orregatik... )

11:48 PM  
Anonymous Anonyme said...

asko gustatu zait amaierako esaldia "...me di cuenta de que seguía siendo un niño, pero envuelto de historia." Plajiatzeko modukoa da!!

11:53 PM  
Blogger lost said...

el alboroto y la algarabía de los chirringuillos? Me estremezco de sien a sien, y preocupado y con la mente ocupada, voy al médico y me dice que deje lo meloso, que no pruebe lo dulce y que me olvide de lo maravilloso.

- Insulina. Goizez eta arratsaldez.
- Astebetez?

Barre egin du.

(Eta hau Prousten testuen azterketa batean oinarrituta idatzi duzue? Zuen literaturako irakasleari adarra jotzea gustatzen zaizue, ezta kabroiak?)

1:08 PM  
Anonymous Anonyme said...

Horra hor kritiko zorrotz bat... Has dadila gerra! Nik nire aldetik denak ditut gustuko, bai hau bezalako testuak bai GBKlubek idazten dituenak, baina ezin ez modu batera ez bestera idatzi: beti txorradetara jotzen du nire boligrafo gorriak

4:36 PM  
Anonymous Anonyme said...

Joe, ba nik argi ikusten dut ba Proust-en eragina. Oroitzapenak, txikitakoak gainera...

Nik ez dut dudarik.

Balaklaba, ez egin demagogia merkerik. Ez dut ulertzen zertan oinarritzen zaren hau Proust-en eraginpean ez dela sortua esateko.

6:17 PM  
Anonymous Anonyme said...

el rey de los celtasi zuzendua
( bere blogean anonimorik onartzen ez duela eta , alabaina hitz hauek iritsiko zaizkion esperantzaz ).

tal vez cuando te mates, te sentiras de lo mas viva.
Aun y todo para esperar a la muerte tendras que seguir viva .
De verdad quieres cambiar tú?
No estarás demasiado comoda tal vez ?
Salvar al mundo , de que ? de quien ?
El no reaccionar frente a un tierno beso que sientes( dices sentirlo) , demuestra que estas mas viva que nunca ( ya que haces el esfuerzo de rechazarlo)
No estarás yendo cotra tus deseos ?
-----
Barka , se que todo resuena apreciablemente borde en mi discurso . Me gusta tu poema . Tan solo intento analizar el comportamiento de la voz poetica , en ningun caso el autor ni tampoco el poema en sí . Mis pautas son extrañas obsesiones que me hacen estar VIVA .

7:14 PM  
Blogger MAGABILA said...

Hostias, helduiok errege

7:50 PM  
Blogger lost said...

Ez dakit benetan demagogia hitza erabili nahi izan duzun baina argi dagoena da demagogia zuk egiten duzula nik aipatu ez ditudan hitzak nire ahotan jarri dituzunean auskalo zein helbururekin. Zoritxarrez nik ez dut Proust sekulan irakurri... (ondorioz ez nuen inolaz ere asmatuko deskribapenena eta gaztaroko oroitzapenena eta asmatikoa zela eta idazten bere 2x2ko leihotik begiratzen baino plazer handiagoa sentitzen zuela. Zertarako dago google?)

Ez, barkatu, adarra jotzen ari nintzen. Gaizki azaldu dut aurreko mezuan. Aspertuta nago eta esplikatuko dut: (txolloa bukatuko zaio bati baino gehiagori).

Literaturan 10ekoa ateratzeko aholkuak kolpeikan jo gabe:

1. Aukeratu klasean landugabeko idazle, filosofo edo zerbait.

2. Egin uneko artistaren aurkezpen laburra parrafo batean eta azaldu zergatik gustatzen zaizun (gero eta erridikuloagoa izan hobeto eta ah! ez ahaztu bera bezalakoa izan nahi duzula handitan esatea).

3. Beste parrafo batean ideia mamitsuenak berriz aipatu (esaldi luzeagoak eta erredundanteak erabiliz oso nekatuta bazaude) eta esan zergatik gustatzen zaizkizun (nahiz eta gezurra izan).

4. Beste parrafo batean idatzi zerbait aurreko ideiak agerian uzten dituena. Oharra: "Pedantismoa" eta "errimbombantzia" gogoko dituzte, baina kontuz, klasekideen aurrean irakurtzen badute galduta zaude... no follas hasta la uni...

Jode, gorka eta bere autobomboa. Gero ta metodo sofistikatuagoak erabiltzen dituzu! Gerra hasi ta neutral deklaratu zure burua. Zorionak.

Txapa aii!

10:45 PM  
Anonymous Anonyme said...

A, eskerrak. Hori ez badugu egiten bai. Orduan bai. Orduan txortan egingo dugu.

Uf (hori pisua kendu didazuna gainetik!)

6:44 PM  
Anonymous Anonyme said...

Barkatuko didazu balaklaba, baina aurreko mezua LF Celineren "Gauaren muturrerainoko bidaia"-ren eraginpean idatzi nuen eta ezin inolaz ere nire burua gerran sartu. Beste zerbait irakurtzen hasten naizenean (Tom Clancy?) hasiko naiz metrailetarekin tiro gorriak botatzen.

Autobonboa sofistikatua? KEBA! Autobonboa argi, garbi eta esplizituki beti! Horrela zuen lurrak txikituta, suntsituta, ixurbatuta geratzen direnenan jendea Suitzara, jende neutral, jator eta aberatsarengana etorriko da eta ni aberastu egingo naiz, azken finean hori baita nire helburu bakarra, beti esan dudan moduan

11:02 AM  

Enregistrer un commentaire

<< Home